سایت بزرگ آموزشی تفریحی

داووتی

داووتی

علائم یائسگی

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۴۸ ق.ظ

علائم یائسگی

فلاش های داغ: چشمک می زند شما ناگهانی احساس گرما شدید در صورت و بدن شما می شود. این می تواند از چند ثانیه تا چندین دقیقه یا بیشتر طول بکشد. فلاش های داغ ممکن است چندین بار در روز یا چند بار در ماه رخ دهد. عرق شب یلدا: فلاشینگ می تواند باعث عرق شب شود. عرق شب می تواند شما را بیدار و شما را در طول روز احساس خستگی کند. احساس خنک شدن: پس از جوشاندن خنک بدن، ممکن است سرد، لرز و لرز داشته باشید. تغییرات واژن: خشکی واژن، ناراحتی در هنگام رابطه جنسی، میل جنسی کم و نیاز فوری به ادرار کردن علائم سندرم دستگاه تناسلی یائسه یائسگی (GSM). تغییرات هیجانی شامل افسردگی خفیف، نوسانات خلقی و تحریک پذیری است. مشکلات خواب: با توجه به تنفس شبانه، ممکن است برخی از مشکلات، مانند بی خوابی رخ دهد. سایر علائم تشدید عبارتند از: حساسیت پستان؛ دوره های سنگین تر و یا ماهانه بدتر شدن سندرم پیش از قاعدگی (PMS)؛ پوست خشک، چشم و دهان. بعضی از زنان نیز ممکن است علائم زیر را تجربه کنند: سردرد؛ تپش قلب درد عضلانی و مفصلی؛ مشکلات حافظه و تمرکز؛ ریزش مو یا ریزش مو؛ افزایش وزن اگر هر یک از این علائم اضافی را تجربه کنید، با پزشک خود مشورت کنید تا علل احتمالی دیگر را رد کنید. شما ممکن است تمام این علائم را در طول دوره اضطراب تجربه کنید، اما در صورت شروع یک هیجان، چشمک می زند.
خفه کردن علائم یائسگی

در ابتدای یائسگی، گرگرفتگی رایج است. در این زمان، با افزایش جریان خون در ناحیه های بدن مانند سر و گردن، چشمک می زند حدود 30 تا 5 دقیقه طول می کشد. استرس و استرس ذهنی می تواند این مشکل را تشدید کند. علت اصلی این مشکلات کاهش میزان استروژن در بدن است. فراوانی گرگرفتگی از زن تا زن متفاوت است. برخی از گیاهان مانند سویا و مکمل های حاوی عصاره سویا دارای ترکیبات استروژن هستند و می توانند بروز چنین عوارضی را کاهش دهند.
اجتناب از گرگرفتگی و درمان آن

برای جلوگیری از سست شدن و کنترل: چیزهایی که موجی از گرگرفتگی را شناسایی و اجتناب می کنند، مانند غذاهای تند و یا الکل؛ از فن در محل کار یا در خانه استفاده کنید اگر هنوز باردار هستید، قرصهای ضد بارداری را با دوز مصرف کنید. از پایین یا LD استفاده کنید. وقتی شروع به گرم شدن می کنید، به آرامی و عمیق نفس بکشید؛ وقتی احساس می کنید که خیلی زود داغ می شوید، لباس های سرد و لباس های کمتری بپوشید.
خشکی واژن علائم یائسگی

خشکی واژن، ناراحتی در طول رابطه جنسی، میل جنسی کم و نیاز به ادرار کردن برای علائم یائسگی دستگاه تناسلی ژنتیکی (GSM) ضروری است.
راه درمان خشکی واژن

شما می توانید از روغن بدون رژیم و آب بر اساس خشکی واژن در دوران بارداری استفاده کنید یا هر روز یک مرطوب کننده بدون واژینال دریافت کنید. پزشک شما همچنین می تواند دارو را برای رفع شدت ناراحتی واژن خود تجویز کند. اما اگر شما نمی خواهید رابطه جنسی با همسرتان داشته باشید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
اختلالات خواب و عرق شب از علائم یائسگی

هنگامی که عرق و لرز در شب اتفاق می افتد، خواب مختل شده است و باعث می شود فرد از خواب بیدار شود. تکان دادن مقدار طبیعی خواب باعث می شود فرد در طول روز احساس ضعف و خستگی کند.
علل و درمان عرق شب در کودکان و مردان و حاملگی
عوارض و درمان سریع برای تولد نوزادان شدید و حاملگی
درمان مشکلات خواب

اگر خوابیدگی دارید بهتر است از موارد زیر استفاده کنید: بعد از ظهر اجتناب از خوردن غذای سنگین، سیگار کشیدن، مصرف قهوه یا کافئین. در طول روز غذا نخورید آیا در نزدیکی خواب خود تمرین نکنید قبل از خواب، نوشیدن شیر گرم یا چای داغ بدون کافئین. خواب در یک اتاق تاریک، آرام و سرد. برای بهبود کیفیت خواب خود، گرما را درمان کنید. کاهش استرس، خوردن به خوبی و داشتن فعالیت بدنی می تواند با هر گونه نوسانات خلقی و مشکلات خواب مفید باشد. پزشک شما همچنین ممکن است دارو را تجویز کند تا تغییرات خلق شما را کمک کند. شما باید با پزشک خود در مورد مدیریت علائم خود صحبت کنید و از احتمال بیماری های دیگر که ممکن است نشانه های شما (مانند افسردگی یا آسم) را رد کنید، رد کنید. همچنین برای پیوستن به یک گروه پشتیبانی برای زنان یائسگی مفید است که مکان امن برای رسیدگی به نگرانی ها و مشکلات شما را فراهم کند.

  • داوود رحیمی

نظرات (۱)

سلام در صورت تمایل برای افزایش بازدید از بلاگ شما و همینطور من به طور تعاملی به صفحه ی این لینک مراجعه کن

لینک صفحه

https://eche.ir/series/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D9%87-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87/177-2/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی