علت سرفه های شبانه در کودکان

سرفه های شبانه ,سرفه های شبانه کودکان,سرفه های شبانه,سرفه های شبانه در کودکان,سرفه های شبانه کودک,سرفه های شبانه نشانه چیست,سرفه های شبانه در کودکان,سرفه های شبانه نوزاد,سرفه های شبانه در بارداری,سرفه های شبانه کودکان,علت سرفه های شبانه کودکان,درمان سرفه های شبانه کودکان,دلیل سرفه های شبانه کودکان

سرفه های شبانه

توضیحاتی در مورد سرفه های شبانه

سرفه ی پشت سرهم و آزاردهنده می تواند شخص را ناراحت و دست پاچه کند. داروهای ضد سرفه هم فقط به طور موقتی علائم آن را کاهش می دهند و خیلی کم روی عفونت، سوزش و تولید خلط در مجاری تنفسی که باعث ایجاد سرفه می شوند، تاثیر می گذارند.

علت سرفه های شبانه

محیط خشک اتاق، خطر تشدید سرفه های شبانه را افزایش می دهد، چون باعث خشک شدن مخاط می شود. میزان رطوبت مناسب برای اتاق افرادی که سرفه می کنند حدود 80 درصد است. سرماخوردگی شدید، برونشیت و فارنژیت (التهاب گلو) باعث سرفه می شوند، افرادی که از این مشکلات رنج می برند باید تلاش شان را برای عدم تحریک برونش ها انجام دهند.

راه حل سرفه های شبانه

اگر سرفه بخصوص سرفه های خلط دار اذیت تان می کند بهتر است موقع خوابیدن در حالت نیمه نشسته بخوابید، به طوری که سرتان بالاتر قرار بگیرد. قرار داشتن در این وضعیت مانع از تراکم برونشیت به دلیل ترشحات زیاد شده و زمینه را برای بیرون ریختن خلط ها فراهم می کند. اگر سرفه هایتان به دلیل مشکل بالا آمدن محتویات معده (ریفلاکس معده) مزمن شده است، حالت نیمه نشسته برای خواب مانع از بالا آمدن اسید معده می شود. برای این کار کافیست که یک بالشت دیگر روی بالشت خود قرار دهید. می توانید بالشت اضافه را زیر تشک تان قرار دهید و بالشت خودتان را زیر سرتان بگذارید. این کار باعث می شود سرتان بالاتر قرار گرفته و کمتر سرفه کنید.

درمان سرفه های شبانه

برای مرطوب کردن فضای اتاق می توانید یک دستگاه بخور در منزل قرار دهید و یا اینکه یک کاسه را پر از آب کرده و روی رادیاتور یا بخاری قرار دهید تا بخار کند. می توانید چند قطره عصاره روغنی اوکالیپتوس نیز برای تصفیه هوا، داخل آب بریزید.بخار آب گرم در حمام، راه تنفسی شما را باز می کند، اما به یاد داشته باشید بخار آب داغ گاهی اوقات علائم آسم را بدتر می کند. پس موقع انجام این کار دقت کنید.هر شب قبل از خوابیدن، یک دم کرده گیاهی بنوشید (مثل چای، چای سبز، دم کرده بابونه و …) تا گلوی شما را آرام و پاک کند.

سرفه های شبانه

تنفس بخار آب گرم برای تسکین مجاری تنفسی و نرم شدن مخاط کارساز است. این کار باعث مرطوب شدن گلو و مخاط می شود. در نتیجه سرفه های خشک و همچنین سرفه های خلط دار تسکین پیدا می کنند. بنابراین می توانید حمام را گرم کنید و یک دوش آب گرم بگیرید. بهتر است قبل از ورود به حمام، کمی آب داغ را باز کنید تا فضای حمام گرم شده و بخار کند.

علت سرفه های شبانه کودکان

سرفه‌های شبانه به عنوان یک موضوع طبیعی در کودک در نظر گرفته نمی‌شود. در بیشتر موارد چنین سرفه‌هایی به خاطر موقعیت خواب نامناسب بدتر می‌شود. سرفه‌های شبانه ممکن است نشان دهنده مشکلات متعددی در بدن باشد. زمانی که سرفه برای اولین بار در شب آغاز می‌شود ممکن است به خاطر مخاطی باشد که از رفلاکس ایجاد می‌شود. اگر کودک شما مریض است، سرفه کردن به تنهایی می‌تواند گلو و مسیرهای فوقانی را از مخاط و گرفتگی پاک کند. دلیل دیگری که برای سرفه وجود دارد شرایطی به نام ریفلاکس معده‌ای مروی یا ریفلاکس گاستروازوفاژیال(به معنی آسیب‌های موکوزی و نشانه‌های مزمن در اثر بازگشت غیرعادی محتویات و اسید معده به مری است) باشد. اما مهم ترین چیزی که باید در مورد سرفه مد نظر داشته باشید این است که آیا چنین سرفه ای مرتبط با ریه است یا خیر. اگر سرفه از طرف ریه آغاز می‌شود، نشانه‌هایی همچون مشکل در تنفس مشهود خواهد بود. شکم به طرف درون می‌رود و سپس بیرون می اید.عضلات بین دنده‌ها نیز با هر تنفس منقبض خواهد شد. گلو نیز با هر بار نفس کشیدن به داخل و خارج می‌رود و سوراخ بینی باز و بسته می‌شود. اگر چنین نشانه‌هایی در کودک وجود داشت، سرفه معمولا به خاطر ترشحات پشت بینی است و می‌توان آن را با پاک کردن مسیرهای هوایی فوقانی هدف قرار داد و معالجه نمود.

درمان سرفه های شبانه کودک

اگر سرفه کودک شما به خاطر سرماخوردگی است و به اندازه‌ای است که می‌تواند او را از خواب بیدار کند، می‌توانید از روش‌های متعددی برای تسکین درد استفاده کنید. مسیرهای هوایی کودک خود را با استفاده از قطره سالین که بدون نسخه تجویز می‌شود پاکسازی کنید یا از اسپری سالین استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از یک پزشک متخصص بخواهید با استفاده از فرآیند مکش محتویات مسیر بینی را پاکسازی نماید. اینکار با ابزارهای مخصوصی انجام خواهد شد. مطمئن شوید که اتاق کودک خود را به اندازه کافی مرطوب نگه می‌دارید. این امر به کودک شما کمک می‌کند مسیر هوایی نرم تر و بهتری داشته باشد.کودکانی که زیر ۱۲ ماه هستند و سرفه آن‌ها به خاطر سرماخوردگی است را می توان با یک قاشق چایخوری شربت ذرت درمان کرد. داروهای سرماخوردگی همچون سرکوب کننده‌های سرفه و ضداحتقان‌ها، کارساز و موثر نخواهند بود و می‌تواند برای کودکان زیر ۲ سال خطرناک باشد. FDA پیشنهاد می‌کند که از مصرف محصولات بدون نسخه سرماخوردگی و سرفه برای کودکانی که زیر ۲ سال قرار دارند خودداری شود. اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ شده باشد، می‌توانید بالش اضافی زیر سرش قرار دهید. بلند کردن زیر سر می‌تواند به پاکسازی مسیر بینی کمک کند.

درمان سرفه های شبانه در کودکان

اگر سرفه کودک شما به خاطر رفلاکس اسید معده به مری (GERD) است، قوام دهنده در فرمول یا داروهای آنتی اسید ممکن است کارساز و موثر باشد. قوام دهنده در فرمول به والدین اجازه می‌دهد با مقدار کالری اندک، فرمول کمتری در اختیار کودک قرار دهند. آنتی اسید تجویز شده از طرف پزشک نیز می‌تواند برای درمان رفلاکس مورد استفاده قرار گیرد. مهم نیست دلیل ایجاد سرفه چه چیزی است. اگر سرفه کودک شما بیشتر از چند هفته طول بکشد یا با مواردی همچون تب، تنگی نفس، تنفس تند همراه باشد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

درمان سرفه های شبانه کودکان

اگر فکر می‌کنید سرفه کودک شما به خاطر مشکلات ریوی است، باید این وضعیت را جدی بگیرید. در این شرایط با یک پزشک مشورت کنید تا بتوانید بهترین درمان موجود را اتخاذ نمایید.

علت سرفه های شبانه چیست

سرفه خشک، همراه با تب و کوفتگی اگر دچار چنین سرفه هایی هستید، مطمئنا به آنفولانزای فصلی مبتلا شده اید. سرفه خشک، دردناک و مداوم همراه با ناراحتی تنفسی احتمالا به دلیل التهاب عفونی نای یا استنشاق مواد سمی بروز می کند. سرفه خلط آور همراه با لرز، خستگی، سردرد و کوفتگی این نوع سرفه به راحتی در موقعیت دراز کشیده و بیرون از منزل در مجاورت هوای سرد و خشک ایجاد می شود. چنین سرفه ای مربوط به برونشیت می شود که معمولا پیش از آن ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود داشته است. سرفه خلط آور ممکن است به سرفه خشک تبدیل شود و چندین هفته طول بکشد. در مواردی که خشک به سرفه خلط آور همراه با درد سینه، ناراحتی تنفسی، دردهای عضلانی، سردرد و … باشد ممکن است نشانه ای از ذات الریه باشد که این عفونت ریوی معمولا پس از آنفولانزا ایجاد می شود. حتی در صورتی که وخیم نباشد بهتر است با پزشک مشورت گردد.

دلیل سرفه های شبانه چیست

گردوخاک و قارچ ها از شایع ترین مواد آلرژی زا هستند. لذا خانه تان را از گردوخاک پاک کنید تا خواب خوبی در شب داشته باشید.سرفه های طولانی مدت ( چندین هفته) در مورد همه سرفه هایی که چندین هفته طول می کشند لازم است به پزشک مراجعه شود. سرفه خلط آور صبحگاهی این نوع سرفه به علت برونشیت مزمن در نتیجه استعمال دخانیات است. در هنگام سرفه آب دهان نیز بیرون می آید و سپس فرد حالت تفس زدن دارد. حتما در این شرایط باید به پزشک مراجعه کرد. سرفه خشک شبانه اگر این نوع سرفه در فصل خاصی بروز می کند، علت آن آسم حساسیت زاست. سرفه خشک شبانه طی هفته اگر سرفه در روزهای تعطیل آخر هفته کمتر می شود، ممکن است آسم شغلی باشد. سرفه خلط آور یا خشک در حالت دراز کشیده همراه با استفراغ و درد گلو چنین علائمی نشان دهنده رفلاکس معده است که به خاطر افزایش مقدار اسید معده پیش می آید. 

دلایل سرفه های شبانه

علائم خودتان را ارزیابی کنید. آیا در طی روز هم سرفه می کنید یا فقط شب ها سرفه می کنید؟ آیا سرفه شما تازه شروع شده است؟ اگر دچار سرماخوردگی شده اید و یا مبتلا به بیماری آسم یا آلرژی هستید، بایستی درمان های مربوطه را انجام دهید تا سرفه تان کم شود.به عواملی که تغییر کرده اند، دقت کنید. به عنوان مثال آیا یک بالش پر جدید از مغازه خریده اید و هنگام استفاده از آن سرفه تان شروع شد؟ یا هوا خشک شده است (در هوای سرد) و یا گرد و غبار زیادی در اتاق شما وجود دارد. لذا به هر آنچه که باعث شروع سرفه در شما شده است فکر کنید و روش های لازم را بر علیه آن بکار گیرید. روش دوم) سرفه تان را قطع کنید.اگر مکررا سرفه می کنید، هر هفته ملافه رختخواب و روبالشی خود را با آب داغ بشویید. این کار باعث رفع مایت های گردوخاک یا قارچ ها از روی رختخواب شما می شود. مایت های گردوخاک یا قارچ ها سرفه شما را بدتر می کنند.

سرفه های شبانه کودکان

کوچولوی شما در طول زمستان مدام سرفه خشک می‌کند و این مشکل شب‌ها تشدید می‌شود. علت چیست: آسم و سرماخوردگی. در آسم راه‌های هوایی تنگ شده و ریه ملتهب می‌شود که همین، ترشح اضافه ایجاد می‌کند. اگرچه بیشتر والدین فکر می‌کنند که خس‌خس سینه علامت اولیه آسم است اما سرفه‌های خشک شبانه اغلب بارزترین علامت کودک است. از علائم دیگر می‌توان به سرفه همراه با ورزش، آلرژی،‌ سرماخوردگی یا هوای سرد اشاره کرد. سرفه آسمی زمانی باید مدنظر قرار گیرد که سرفه پایدار (مزمن) به وسیله سرما یا فعالیت تشدید شده یا در شب‌ها بدتر شود.

سرفه های شبانه

شستشوی بینی قبل از خواب برای کاهش سرفه ها موثر است ترشحات بینی که پشت گلو جمع می شوند سرفه ایجاد می کنند. برای خلاص شدن از شر ترشحات پشت حلق و کاهش سرفه های شبانه، قبل از خواب مجاری تنفسی را شستشو دهید. برای این کار کافیست که با سرم شستشو یا آب نمک رقیق، بینی خود را شستشو دهید و خلط ها را خارج کنید.

بیشتر بخوانید : سرفه خلط دار در کودکان ♥ درمان سرفه های آلرژیک در طب سنتی

سرطان قلب ویکی پدیا